FINAL DESTINATION

NU...har jag äntligen sett alla Final Destination filmerna!
Det vart ett bra tag sen jag såg den första, men om jag minns rätt så är den och trean dem bästa i denna "serie" av filmer. Alla filmerna har så klart grova och vidriga scener när personer en efter en dör. Huvuden som flyger av från kropparna, inälvor, krossade kroppar, flygande ögon och en massa annat äckel ;)

Vidrigaste dödsfallen:
Final Destination 1 - Flygplanet
En dator exploderar så att data skärvor skärs in i halsen på henne, sen får hon knivar i sig samtidigt som en stol trillar på henne och trycker dem längre in, samt att huset exploderar.
Sen blir Seann William Scott's karaktär halshuggen av ett flygande föremål, eller ah, vid munnen tror jag de skars av...bläää!!
Final Destination 2 - Enorm bilolycka
Förutom att hela jävla olyckan är hur vidrig som helst, så får en kille en stege rätt i ögat efter att han trillade på glas. Sen fastnar en brud med huvudet i en hiss dörr och blir halshuggen på de sättet. En annan brud krockar med bilen, men klarar sig tills hennes airbag blåses upp och hennes huvud flyger in i ett spjut liknande föremål. Kort därefter blir en kille slicid i bitar efter att en ledning skär igenom honom. AAJ!
Filmen slutar lite roligt när en kille blir sprängd i luften, och så kommer en arm flygandes och landar framför hans fru tror jag de är :P
Final Destination 3 - Karusellen
Asså de fanns hur många sjuka som helst i denna film, så därför säger jag bara en sak...kolla klippet. ;)
Brända i solarium, krossad skalle av vikter, och endel annat vidrigt.
Final Destination 4 - Racerbanan
Som i de andra filmerna så är början de vidrigaste, men den första efter de är när en brud blir krossad av ett flygande däck rätt vidrig...inälver och allt juuu :o En annan är när en brud får en sten rätt igenom skallen och ut i ögat...uuuugh!!
Final Destination 5 - Kollapsande bron
Efter olyckan så är det är brud som är gymnast, när hon tappar greppet från stången och bryter hela jävla kroppen, uugh vidriga scen :o Sen när en brud får sitt öga försört av laser...gjorde ont i mig xD
Här är en video av alla dödsfall i de fem filmerna. Enjoy ;) mohaha!

Det är inte helt klart än, men det är troligt att det kommer komma ut en 6:a och även en 7:a på denna serie av filmer. Vad som komma skall har jag ingen aning om, men en vattentragedi kanske borde komma nu(?).
Det som jag gillade med den senaste filmen, var att den första filmen kom in i historien. Spoileralert:
I slutet av femman så sätter sig två av dem överlevande personerna på flyget som krashar i första filmen. Man får se en liten kort snutt när Devon Sawas karaktär från den första filmen blir avslängd från flyget. De gillade jag =)

För er som inte sett filmerna, så kan jag säga att man SKA se dem i ordning! Dem sitter ju inte ihop eller nått, men vissa saker går över till dem andra filmerna, så jag tycker att man borde se dem i ordning. I en av filmerna är det faktiskt en person som överlever, och visar sig i nästa film. Ettan och trean är bäst, sen kommer nog femman, efter de tvåan och den jag gillar minst är den med racerbanan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0