TV

Här kommer ännu ett inlägg om serier...syster...här har du ;)
Denna gång blir det ett inlägg om dem nystartade serierna som inte gått så länge...asså som har haft MAX två säsonger än så länge =) Hur det kommer gå med dem vet jag inte än.
Nystartade Serier:
New Girl - En sjukt bra och rolig serie om en tjej som flyttar in med tre killar och vänder upp och ner på deras liv. Rekomenderar STARKT, älskar verkligen huvudpersonen Zooey Deschanel...som för övrigt påminnder väldigt mycket om Katy Perry (tycker jag). Jag längtar verkligen till säsong två!!!! =))
Don't Trust the B*tch in apt. 23 - Sju avsnitt vart det på första säsongen och det är klart för en andra säsong på denna lite udda serien. Själv tycker jag inte om huvudpersonerna...men jag kan erkänna att serien är lite rolig.
Baby Daddy - Älskar denna serien!! Nio avsnitt har än så länge kommit ut, och jag håller verkligen tummarna för att den fortsätter. Jag har mitt ögongodis där i Derek Theler som spelar storebror i serien...yummy!! Läste nu att serien har blivit förnyad till en andra säsong, vilket jag är så sjukt glad för!! Den har inte bara ögongodis, utan mycket humor och lite kärlek...så de ska vara ;)
Once Upon a Time - Snövit, Rödluvan, Askungen och Odjuret, Benjamin Syrsa och en massa andra figurer man känner till dyker upp i denna magiska serie om sagokaraktärer som blivit fast i den riktiga världen efter att den onda häxan satte en förbannelse över hela sagolandet. Jag tycker det vart lite segt till en början, men jag tycker verkligen om kontrasten mellan den riktiga världen och sagovärlden. Den stygga vargen, jägaren, Hans och Greta, charmprinsen är även dem med i serien. Snart kommer andra säsongen...som jag inte får missa!
Awkward - GRYM GRYM GRYM!! Så sjukt rolig serie som man kan både skratta och gråta till! Jag vart fast redan vid första avsnittet...handlingen är om en tjej som har en otrolig otur och hon är inte den smidigaste personen. Hon är lite av en "nobody" tills en olycka inträffar som får hela skolan att tro att hon försökt begå självmord...det är därifrån allt startar för tonåringen Jenna Hamilton! Serien är inne på andra säsongen, och det är nu klart att det även kommer en tredje!! Wohoo!
Suburgatory - Detta är en väldigt udda, men rolig show som handlar om en tjej och hennes pappa som flyttar från New York City till en förort...flytten berodde på att pappan George hittade kondomer i dottern Tessa's rum. Flickan är runt sexton år, och trivs till en början verklige inte i området dem flyttat till...som ser ut som de perfekta området... Tessa är en väldigt speciell person som står upp för sig själv och säger vad hon tycker, något som får alla runt henne att kolla snett på henne.  En riktigt bra serie som är värd att kolla på ! Säsong två kommer nu i oktober =))
Anger Management - Alla som sett Två och en Halv men, vet att Charlie Sheen blev sparkad...och detta är hans comeback in i TV. Tio avsnitt är än så länge ute, och jag är inte ett väldigt fan av serien. Vet inte vrf den inte fastnat för mig, den är lite dryg och Charlie Sheen kör på de gamla spåret...och nu när HAN börjar bli lite gammal, så börjar DET bli lite gammalt.
The Lying Game - Tvillingtjejer som  vart skilda vid födseln byter plats för att ta reda på vem deras riktigt mamma är, och på vägen uppstår det en MASSA problem. Jag tycker verkligen om denna serie, då det händer mycket saker och man får tänka till. Mysterie, kärlek, drama och vänskap...de är vad en serie ska innehålla! Andra säsonger ska börja nu i vinter...me like =)
Teen Wolf - Sett första säsongen, och ärligt talat så minns jag inte så mycket...det var när jag väl började kolla som jag var tvungen att ploga igenom hela första säsongen...och nu när andra snart är helt ute, så jag ska försöka komma igenom den. Jag vet att när jag väl börjar kolla på en show...då kan jag inte sluta (oftast). Serien är även förnyad med en tredje säsong, så den kan ju inte vara helt fel. Av de jag minns så är det en tonårskille som blir biten av en varulv och själv blir en, och han blir förälskad i en söt tjej som har en pappa som tydligen jagar varulvar. Nee, nu blir jag sugen på att kolla på andra säsongen...jag minns att det finns en snygg kille med!! Blir att kolla på efter detta inlägg iaf ;) mohahha
Melissa & Joey - Sett Sabrina Tonårshäxan...då vet du vem Melissa är i denna serie. Jag tycker att denna serie är riktigt bra (känns som att jag säger de om alla...men kollar inte på dålliga serier...hihi), Mel är en karriärsskvinna som efter att hennes syster gått bort i en bilolycka (tror jag), tar in syskonbarnen Lennox och Ryder. Hon har fullt upp med jobb, så för att få hjälp med tonåringarna, så anställer hon Joey som förlorat allt efter en skillsmässa. Han flyttar in och jobbar som nanny...och en massa annat i huset..kock, snickare, rörmokare...ah allt som Mel inte kan ta hand om :P Jag älskar karaktärerna...och det är inga fel att Joey är sjukt snygg heller!! KOLLA ;)
Revenge - En kvinna som vill hämnas hennes pappas död och ta reda på vad som verkligen döljer sig under ytan hos dem rika i the Hamptons. Hon är en tuff brud som växt upp på barnhem och som även suttit inne. När hon väl kommer ut så börjar hon sitt nya liv...under ett annat namn. Ingen förutom en i området vet vem hon vekligen är, medans hon vet det mesta om dem andra! Bra, bra, bra...är denna serie! Spänning, kärlek och drama...de jag gillar mest. Älskar verkligen huvudpersonen Emily VanCamp...som gör ett sjukt bra jobb när hon spelar denna tuffa och besvärade brud. En andra säsong är nu på G!
Switched at Birth - Handlar om två flickor som för femton (?) år sedan blev ihopblandade på sjukhuset och uppvuxna i helt fel familjer. en av tjejerna som känner sig helt udda i sin familj bestämde sig för att göra ett DNA test för att se om hon verklligen tillhörde familjen...svaret var NEJ...och dem hittade den rätta flickan och hennes riktiga mamma. Familjerna bestämmer sig för att försöka få det att gå ihop på något sätt. Allt blir välsigt konstigt och komplicerat...som väntat! Serien är inte den bästa, men den blir bättre mot slutet...snart kommer andra säsongen och jag hoppas verkligen att dem har förbättrat den lite, annars är jag rädd att den inte kommer leva vidare allt för länge.
Ringer - Denna serie var tydligen ingen vidare hitt...eftersom att den slutat efter en säsong. MEN...jag tyckte om den! Den var lite seg, men den vart bra!! Handlar om Bridget, en förre detta drogmissbrukare som försöker komma till rätta med sitt liv, men när hon blir vittne till mord så söker hon skydd hos sin tvillingsyster. Bridget tror att hennes syster begått självmord efter en båttur och tar då tillfället i akt och går in i hennes ställe. Hon tar då över livet som den överklassiga Siobhan...med de livet tillkommer en vigselring, hennes man, hennes älskare, styvdotter och en massa mer. Det hela visar sig vara komplicerat...och under säsongen får man resa på att hennes kära syster...i själva verket är i livet. Serien slutar i en cliffhanger...så jag skulle verkligen velat se fortsättningen...BUHUU att den inte kommer tillbaks :/
 
 
 
 
Teen Wolf:
 
The Lying Game:
 
Ne, nu får jag fan skrivkramp i min arm :o Kan man få de av att skriva på datorn (?)
Ehm, jag har lyckats med det iaf!! Nu sover min broder ÄNTLIGEN...så nu ska jag börja kolla på andra säsongen av Teen Wolf...natti <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0