TV

Min syster brukar kolla med mig om jag vet några serier som är värda att se...sen sa hon till mig att göra ett blogg inlägg om olika serier. Jag har ju sett en hel del, så varför inte =))
Här är lite av dem serier jag kommer på just nu...och som är värda att se på...ehm, eller inte ;) hihih
 
Avslutade Serier:
Alcatraz - Riktigt bra serie, som tyvärr slutade efter en säsong. Handlar om olika fångar som kommer tillbaks efter att ha vart försvunna i flera år. Dem har inte förändrats alls, och dem är på vift ute i friheten med sina galenskaper, de dem satt inne för, de fortsätter dem med nu när dem är fria igen. I varje avsnitt är det en ny fånge, och ett gängs kamp att få in dem tillbaka till fångenskap.
8 Simple Rules - Kanske inte bästa komedi serien, men den funkade. Höll på i två säsonger, och jag minns faktiskt inte mycket av serien...bara att han som spelar pappan i serien dog, så dem fick skriva om hela showen för säsong två, men de var inte alls bra. Tror att de var pga detta som serien inte överlevde.
Accidentally on Purpose - Jenna Elfman är sjukt rolig...bruden som spelar Dharma i komedi serien Dharma & Greg. Denna serie är okej, men slutade efter en säsong...så den kanske inte var så bra(?) xD haha.
Charmed - Många svenskar kanske känner till denna serie mer som Förhäxad! En serie om systrarna Halliwell som får reda på att dem faktisk har övernaturliga krafter. Dem slåss mot demoner och försöker leva normala liv... Jag älskar denna serie, och vart lite less när den lades ner..men den höll ju på i åtta säsonger, och det är ju endel =))
Friends - En av de bästa komedi serierna EVER! Typ alla vet om denna serie, så den behöver ingen förklaring tycker jag ! ;)
Full House - En gammal serie som de flesta 90-tals barn har sett. Riktigt feel-good serie, och bra är den!
Secret Circle - Jag är så ledsen att denna serie har lagts ner...BUHU! Påminner om The Vampire Diaries, men ändå inte...haha. Ett gäng unga "häxor" eller vad man nu ska kalla dem, 
Hellcats - Bra serie, som tyvärr blev dålig mot slutet och lades ner...detta är en typisk tjej serie, med skådisar som Ashley Tisdale och Aly Michalka. Detta är en serie om ett gäng ungdomar...cheerleaders rättare sagt ;) 
Harper's Island - 13 weeks, 25 suspects, 1 killer. Denna serie handlar om ett gäng som åker till en ö där ett bröllop ska hålla rum. I varje avsnitt dör åtminstonde en person...och att försöka komma på vem mördaren är, är inte det lättaste, men jag älskar sådanna serier. Värd att se!! Jag som är världens fegaste när de kommer till skräck...kollade på denna serie helt själv, och de funkade utmärkt! =)
What I like about You - Bra komedi serie som passar bra till unga tjejer. Snygga pojkar...bara säger yummy :)
H2o: Just Add Water - Tre tjejer som förvandlas till sjöjungfrur och gör allt för att hålla de hemligt. Så fort dem får en droppe vatten på sig så förvandlas dem. Det visar sig även att dem har varsin övernaturlig kraft. En bra tjej/undomsserie!!
GREEK - Ungdomsserie om ett gäng förenings killar och tjejer. Kärlek, drama och snygga pojkar!! Nästan på samma nivå som serierna OTH, Gossip Girl osv. 
Heroes - Var riktigt bra till en början, men blev lite dryg efter två säsonger...handlar om personer som har övernaturliga förmågor. Den är väll värd att se, men förvänta er att de är samma sak som händer...och att den blir dryg mot slutet. 
One Tree Hill - UNDERBAR serie som alla serie fantaster måste se! Även fast original skådisar tas bort, så är serien fortfarande en av de bästa! Är tacksam mot min syster som tvingade mig att börja kolla på denna serie. HAHA. Lite konstigt är det nu dock att jag sett alla avsnitt, medan hon har några säsonger kvar xD 
Life Unexpected - En ung tjej hittar sina riktigt föräldrar och ställer till i deras separata liv. Hon har växt upp i fosterhem och är inte den stabilaste tjejen, hon faller för sin riktigt snygga lärare...osv. Denna serie är seg i första säsongen, men i andra och tyvärr sista, så blir den mycket bättre. Slutet är riktigt bra, men jag tycker dem kunde gjort en till säsong.
Kyle XY - En kille utan navel...ehm japp xD Det var ett tag sedan jag såg denna show, men den är riktigt bra. Sista säsongen är mindre bra, men men...den är värd att se på. Jag minns inte så mycket av serien...som sagt så var det ett tag sedan jag såg den =) Men han är fin fin och serien är okej att kolla på.
 

Detta är bara en mikrodel av min lista, men får börja såhär ;) Orkar inte skriva så mycket mer nu...men de kommer fler, jag lovar ;)
Jag är nörd...jag vet...mohahah!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0