NEW YORK, NEW YORK!

Min mammi har nu bokat flyg till NY i Maj, så nu är jag i full gång att planera vad vi ska göra när hon kommer till mig! Jag har vart i NY tre gånger (tror ja), och dem gångerna har det mest vart Times Square och shopping, men när mammi kommer så ska de bli ALLT!!
Att ta sig runt i staden är väldigt lätt om man lärt sig tunnelbanesystemet, jag har inte riktigt gjort de, men ska kolla med min värdfamilj, så jag kan vara guiden när mammi kommer! =)
Jag har bara barjat kolla upp, så jag vet inte riktigt vad allt på denna lista är, ska kolla upp lite och välja vad vi ska göra =) Tror vi kommer ha fyra hela dagar då vi kan gå på upptäcksfärd i underbara NYC.
Här är listan jag börjat på:
- Times Square (DAAAH)
- Rockafella Center
- Empire State Building
- F.A.O Schwartz (jag vill spela på det stora pianot från filmen BIG! hihi)
- Central Park
- Madame Tussauds
- Ripley's believe it or not
- Frihetsgudinnan
- Brooklyn Bridge
- Broadway (Kommer säkert inte gå på någon show, kostar hur mkt som helst :/)
- Chrystlers building
- City Hall
- Ground Zero
- Flatiron Building
- Grand Central Station
- Grant's Tomb
- Madison Square Garden
- Atlantic City
- Castle Clinton
- East Coast Memorial
- Green-wood cemetery
- Stanford White arch
- Wall Street Tjuren (det sägs att om man tar på tjurens kulor så får man tur xD mohahah)
- World Trade Center memorial
- Battery Park
- Bryant Park
- Riverside Park
- Union Square Park
- Washington Square Park
- Top of the Rock
- Wall Street
- China Town
- Little Italy
Jag älskar serier, och några utav mina favoriter utspelar sig i NY, så blir att besöka några av dem ställena:
- Upper East Side (Gossip Girl är ju underbart)
- Coyote Ugly (Kommer inte gå in, men att passera den vore ju något, gillar den filmen)
- Greenwich Village (Serien Vänner spelas in i Kalifornen, men utspelar sig i NY...så deras lägenhet kan man se, även Ross's lägenhet)
- West Village (Sex and the City...SÅÅÅ NYC, Carries dörr vill jag ha en bild på ;) haha)
New York är en otroligt underbar stad, så har du inte vart där...ÅK om du kan =) Du kommer älska de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0