BILDER - LOS ANGELES

Den 7de Maj bar det av med buss till Los Angeles som tog ca tre timmar...tror jag :P
De första vi märkte var att det vart väldigt skitigt...inte så fräsht om man säger så.
Första dagen när vi skulle ut och köpa dricka till kvällen så hoppade vi till då vi dåg en kackerlacka på gatan xD uuuuugh!!! Våra rumskamtarer var riktigt äckliga, bodde med tre andra tjejer och en udda kille. Tjejerna hade alla mens och hår överallt. Dem fyllde upp papperskorgen med bindor och skit, så de luktade i hela rummet, sen rakade dem benen mitt på golvet, och klippte naglarna.
Amanda kom fram till mig och sa "just nu står jag i hennes naglar" uuuugh :o
Dem hade gjort stopp i duschen en dag, så jag kunde inte duscha :o fatta va sjukt!
Killen som vi delade rum med verkade snäll, men nej nej...han vart värsta creepy xD
Tiden i LA var okej, men vi längtade tillbaks till San Diego, men jag hade så sjukt ku första kvällen i LA när det var komedi kväll. Två komiker kom och underhöll oss ett tag =)
Tydligen är det väldigt populärt att vara en svensk tjej i LA...dem trodde verkligen vi vart döva...eller:
- That's the Swedish girls.
- Go talk to them.
Ååååh, töntar xD haha, det kom till slut fram några :P hahahah.
Dagarna i LA bjöd på skratt, walk of fame, wax dockor på madame tussauds, Hollywood, Santa Monica, galningar, Universal Studios och lite dricka så klart :D
Här kommer bilderna:
Första kvällen vart Stand Up kväll, så det vart riktigt trevligt, och träffade endel roligt folk...vissa vart riktigt störda dock xD Men de förstörde inte alltför mkt =)

Australienarna...vissa av dem vart helt störda...och där satt jag mitt i lixom :o
Blä på dem xD

Andra vart shyssta dock =)

Frukost/Lunch blev det för det mesta på Donken...de gillade Amanda xD haha, De är hennes andra hem tror jag faan ;)

Dagen efter bar det av till Universal Studios, riktigt skoj vart de!!
Mycket skratt och galenskap vart det =)
The Simpsons, Mumien, Jurassic Park, Transformers och mer bjöd detta äventyr på.

Både jag och Amanda trodde att detta var en karusell aktig sak som man sitter i...men nej nej. Det vart ett skräckhus som man skulle GÅ igenom. Gubben vid ingången stannade mig och Amanda längst fram och ville verkligen att vi skulle gå först xD Fattade inte vi heller...men så när vi väntade och jag vände mig om för att kolla på en sak så kom han närmare och fort som fan lät han som en gris i mitt öra xD ahaha, vad rädd jag blev :o Amanda fattade inte mkt heller :o hahah. Men iaf, när vi blev insläppta så fattade vi först inte att de vart en gå sak, men de gick rätt fort och vi väntade på att dem andra skulle hinna ikapp oss :P
Dem såg ju så klart att jag vart lite rädd och var efter mig endel gånger :P hahah.

Rolig ride faktiskt =) Ser så verkligt ut!
Fin utsikt hade vi =)

Rock Vegas - The Flintstones!

Hello Space =)

Denna rulltrappa höll på ett bra tag..och det vart väll typ tre olika som vi var tvugna att gå på för att komma ända ner :o

Älskade denna ride...riktigt rolig var den. Sen handlade jag lite på Kwik-E-Mart!
iiiih, köpte med en Duff till min älskade pappi med =)



Walk of Fame i Hollywood vart riktigt stor. Trodde inte de vart så mycket faktiskt :o Men den höll på hur långt som helst...längst bort var folk jag aldrig hört talas om bara :P

Jag och Neil Patrick Harris stjärna...syns dock inte :/ boho

Kom inte så nära...men såg den fan :D

Hollywood :D

Det vart endel tatuerings studior vi passerade, men när vi kom fam till LA tatto så bestämde vi oss för att kolla in :P Både jag och Amanda kände för att vara lite spontana, så blev en liten tatuering på handleden för oss båda. =)

Frozen Yoghurt blev efter tatueringen...nice de =)

Madame Tussauds:
Jag och Justin Bieber hänger lite =)

Zach Efron är mycket finare på film xD

Inte alls bra...detta är Rob Pattinson :o

Grr, James Dean =)

Råkade faktisk knäppa upp några knappar....haha, ojoj ;)

Inte så Dirty Dancing precis :P

Lite fight, yuppyupp =)

Pratar lite med Robin Williams...han tyckte att jag var rolig :D

I'm a Gleek <3

Uma Thurman från Kill Bill =)
Hard Rock Café. Väldigt god mat asså :o Sen när vi skulle lämna så passerade vi baren och fick syn på någon som jag faktiskt kände igen. Hade ingen aning om vad han hette, men väl framme på hostlet så kollade jag upp de, och Amanda kände även igen honom då. Så nu vet jag att de verkligen var han =) Han kollade på mig och log...iiiih. DeRay Davis såg vi! Hade en liten roll i 21 Jump Street, vart med i Barber Shop, Scary Movie 4 och sen spelade han i Life as we know it. Jag kände mest igen honom eftersom att han vart med i Nick Cannon's wild N' Out.

Innan vi drog tillbaks till San Diego så tog vi en tur till Santa Monica och åkte även föbi Beverly Hills

Fortune Cookie =)


Santa Ponica Piren!

Vi kom inte så nära, men så långt hann vi tills vi var tvugna att ta en taxi tillbaks till vårt hostel för att sen ta taxi till bussen som skulle ta oss till San Diego.
Bussen tog dubbelt så lång tid som den vanligtvis skulle tagit då den stannade tusen gånger och tog en enorm omväg :o Men vi vart framme i San Diego på kvällen och de vart skönt att vara "hemma" igen ;)
Vart lite roligt att se vissa av personernas miner...av dem som var kvar sen innan :P haha.
- What!?
Mer får ni se i nästa inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0