BIO I SIMSBURY

Nyss hemkommen från bio. Idag blev det att kolla på omtalade filmen "The Hunger Games"!
Jag tyckte den var sjukt bra, jag är dock väldigt glad över att ha läst boken innan jag såg filmen, så de rekomenderas. Böckerna gör att man är inne mer i filmen och fattar mer hur huvudpersonen Katniss tänker.
Filmen vart lite brutal på vissa ställen, men den mätte upp bra med boken tycker jag :)
Nu väntar jag bara på att "Catching Fire" ska komma ut...kommer väl om ett år..men ajah!!
Jennifer Lawrence som spelar Katniss är sjukt bra i filmen, hon håller upp hela filmen på ett riktigt bra sätt.
Det enda jag inte gillade med filmen var att de kändes som att allt gick så fort, i boken så håller spelen på under en lång period, ca två veckor om jag inte är helt ute och cyklar. Jag förstår att dem kanske inte kunde få ihop de om de hade vart längre..eftersom att filmen är 2 h 20min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0