Niagara fallen

Sommaren 2011, tror de var augusti, då åkte jag och min tyska vän Didem till Niagara fallen.
Jag kollade på min blogg från när jag var i USA, och hittade inlägget om när jag var där.

Här är en del av vad jag skrev då:

Efter två och en halv timme på bussen, vart vi framme i underbara NYC, eftersom att vi var tidiga så gick vi runt och kollade lite. Att vara i Manhattan klockan 6.30 på morgonen är väldigt anorlunda från hur de brukar se ut :P Typ inge folk, massa skräp, hundratals arbetare som städade gatorna med vattenslangar och sopborstar, samt en massa sopsäckar överallt.

Efter åtta timmar på bussen var vi framme vid Niagara fallen, fick stå i kö ett tag innan vi kom med båten "Maid of the mist".
Att vara mitt i "the horseshoe" var underbart coolt, vi fick en ordentlig dusch vill jag lova, tur att jag inte hade så mycket smink!!

Klockan nio drog vi oss tillbaks till bussen som tog oss till hotellet som låg två timmar bort -.- Väl på hotellet var vi båda så otroligt glada över sängarna!!

Runt två timmar på bussen så var vi framme vid 1000 islands. En båt tog oss runt öarna och dem berättade lite om husen, de var riktigt fina hus, och slottet var coolt.



Niagarafallen var helt underbart! Det hela var riktigt mäktigt, och rekommenderar verkligen =)
Jag var på NY sidan, men dem säger att Canada sidan är häftigare att vara på. Men jag var riktigt nöjd.

Tror vi är påväg in i fallens mitt här...blött blev de, så kunde inte ta nån bättre bild :P
Underbara underbara fall !
Ångrar att jag aldrig gick där nere...booo!! 
 
Påpväg till Maid of the Mist, båten som tog oss in i hästskon =)
Innan jag blev dyngblöt!!!
Bring on the fall ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0